Αχιλλέας ή Αγαμέμνονας; Ποιον από τους δύο υποστηρίζουν οι μαθητές της Β' Γυμνασίου στο πλαίσιο της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών από μετάφραση; Οι μαθητές, έχοντας διδαχθεί τη ραψωδία Α της Ιλιάδας, κλήθηκαν να πάρουν θέση και με επιχειρήματα να υποστηρίξουν από τη μία την εκρηκτική προσωπικότητα του Αχιλλέα και από την άλλη το ηγετικό ταμπεραμέντο του αρχιστράτηγου των Αχαιών.
Αφού χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, οι μαθητές «συνεδρίασαν» και στη συνέχεια ξεκίνησε το debate, με τη μια ομάδα να υποστηρίζει τον Αχιλλέα και την άλλη τον Αγαμέμνονα.
Μέσα από τη λεκτική τους αντιπαράθεση, οι μαθητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι οφείλουν να εξετάζουν πολύπλευρα κάποιο θέμα, προκειμένου να οδηγούνται σε συμπεράσματα και να μην προτρέχουν να κρίνουν κάποιον, προτού εξετάσουν τα κίνητρα και τις καταβολές του. Με πλήρη ενσυναίσθηση, μπήκαν στη θέση των ηρώων και έφεραν παραδείγματα από τη σημερινή ζωή για να ενισχύσουν τις απόψεις τους. Με αυτόν τον τρόπο συνειδητοποίησαν ότι δεν υπάρχει ο "απόλυτα καλός" και ο "απόλυτα κακός" άνθρωπος, αλλά ότι όλοι έχουμε τόσο αδυναμίες όσο και προτερήματα.